Köszönet
XY-nak a félrevezető tanaiért az örökkévalóságról, a fogalmakról, a szeretetről,
amelyek nélkül nem tudtam volna letisztázni a tévelygők tévelygéseinek okait.
„Tiéd az örökkévalóság” – vallja XY. Nem az a fontos, hogy ki. A tanítása
az. Mert, ha a tanítás névadója a prizma, amelyen keresztül vizsgáljuk tanait, már
nem a tan lényegére összpontosítunk. Tehát: az a valaki nem azt mondja, minden
az örökkévalóság, azaz az örökkévalóság minden, amely magába foglalja azt is,
hogy te magad vagy az örökkévalóság, illetve, hogy az Örökk-való te vagy, hanem
a „tied”. Birtokos eset. A földi lét alapja.
A modern felfogással ellentétben, úgy gondolom, nem azzal van baj,
hogy létezünk, van esszenciánk, hanem eleve azzal, hogy testünk van, hiszen eme
materializálódás tudatossága a birtoklás alapköve. Az én szemem, az én fülem,
az én hangom. Véleményem, ismereteim stb. stb. Állandóan a birtoklással
foglalkozunk, azáltal értelmezünk.
A névtelenségbe szándékosan burkolt tanító (amely szándék pont azért
ébredt fel, hogy ne személyét, hanem tanait bíráljam) a fogalmak
meghatározásában tévelyeg, miközben minden egyes
új fogalom valójában eltávolíthat a lényegtől, darabokra töri az egységet, még
akkor is, ha az a rendeltetése, hogy összekösse, összeolvassza a
hiányosságokat.
A fogalmaknak
eleinte nincs szigorú meghatározásuk: csupán gyűjtőnevek egy ismeretlen, vagy
nem egyértelmű létformának, érzésnek, vagy törvényszerűségnek, amellyel sok
éven át foglalkozunk, és amelynek a precíz kidolgozása több éven, akár
évszázadon át is folyik. Mindeközben minden új
fogalom újabb repedés, amely újabb, kitöltésre, megfogalmazásra váró űrt szül.
A fogalomalkotás önmagában kevés. Attól, hogy nem nevezünk meg valamit, még
létezik, csupán nem különítjük, emeljük ki a valóság darabjaként. Fogalomalkotási
szempontból Ist-n emberi találmány, amely fogalom megjelöli a legmagasabb,
legnemesebb, legbölcsebb legkiterjedtebb, elérhetetlen, megérthetetlen
összességet, és nincsenek eszközeink ahhoz, hogy lemérjük Őt, vagy, hogy teljes
mértékben állíthassuk róla, ismerjük, tudjuk ki, vagy mi ő, hiszen pont ez a
nevének értelme.
A mindenség rajtunk
keresztül alakul át, mi magunk vagyunk a mindenség változásai. A fogalmazások
váltakozó módja pedig nem más, mint egy általános, univerzális tan
megteremtése, vagy éppen az őskatasztrófa létrehozása. A valódi egyesülés a
darabokra tört valóság visszaállítása eggyé, ugyanis a teremtés nem más, mint darabokra
törés. Egyoldalú törése a valóságnak, amelyet újra összetapasztana az
elkövető/elszenvedő. Valójában, a mi, emberi létünk szempontjából
a Ter-mtő hullik darabokra és a teremtmény próbálja újrateremteni
fogalomalkotással, fogalmak újraegyesítésével, a középpontból és felső
szférákból tekintve: a Ter-mtő a teremtettjével együtt hullik darabokra – s mentenék,
mentik egymást.
Nehézséget jelent, hogy a
teremtésnek, alkotásnak önmagában nem kell tökéletesnek lennie, hanem tökéletesség-,
emelkedettségérzetet kell ébresztenie.
Szellemi szinten minden
egyes ember létezik, az is, aki régen levetette földi ruháját. Benne él a többi
emberben, abban a világban, amelynek az alapjaihoz akár rosszul, akár jól, hozzátett
vagy elvett. Nem kellett tennie semmit, csak léteznie, akár csupán a másodperc
töredékéig.
Végezetül: XY a szeretet
fontosságát hangsúlyozza, s általa kíván vezetni… A szeretet ebben a
kontextusban tulajdon, vagy eszköz, ami a szeretet fogalmának, alapértelmének,
eszméjének eltorzítása.
A birtoklás, a magány, az én
és a többiek tudatának megsemmisülése, a fogalmak megszűnése az, ami az egységhez
vezet. Az egységhez egyetlenegy út vezet: a vágy, amely nem tudatos és mégis
az. Minden érzékből előtörő, amely a beteljesüléssel találkozik. Vágy, és semmi
más. Nem erőszak, nem akarat, csupán vágy. A vágy nem birtokol, nem akar, nem
alázat nélküli, nincs feltétele és feltételezhetősége, sem elégedetlensége,
hanem egy nagy kérdés, kérés, könyörgés, jámborság, mozgatóerő, amely minden
egyes adománnyal boldogabbá teszi a vágyakozót és erősíti vágyát. Ennek a
vágynak nincsen konkrét nyelve, de van hangja, az ember alaphangja, amely élete
során végigkíséri. Egyfajta mantra ez, amelyet folyamatosan ismétel,
öntudatlansági állapotában is.
A hierarchia ismeretlen
ebben a szférában, nincs első és nincs utolsó, nincs nagyobb és nincs kisebb,
nincs jobb és nincs rosszabb. De van valami: a más. A más esszenciája, vagy esszenciálisan más, amely a másik mással eggyé
válva valami új, terjedelmesebb lesz, és kevésbé más. S a másságra,
különbözőségre való törekvés az, amely gátolja az egyesülést. Testünk az, amely
egyedi csupán, de még az sem az, csak az általunk érzékelt valóság szerint az.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése