Közel húsz éve ismerkedem a Kabbalával. Eleinte nagyon
távolról figyeltem, tapogatóztam, érdeklődtem, majd néhány év múlva már kezdett
tudatosodni bennem, hogy a Kabbala tanok iránt vagyok fogékony. De hiába ez a
sok év tanulás, képzés, ha nem vált a Kabbala a mindennapjaim részévé, ugyanis
az eddigi tanulmányaim arról szóltak, hogy adatokat, történeteket gyűjtöttem az
elmémben, és nem éreztem, hogy a lelkem összefonódott volna a tanokkal.
Ésszel megértettem, szívemmel megéreztem azt, amit oktattak
nekem, de a lelkem érintetlen maradt a tanok olvasása vagy hallgatása közben.
Természetesen, mint minden jó Kabbalista, én is a teremtést vizsgáltam, és
Ezékiel látomását, olyan kérdésekre kerestem a választ, hogy miként és miért
lett teremtve a világ, és benne az ember, milyen spiritiszta példákat
nyújtottak elődeink, hogyan létesíthetek kapcsolatot a Teremtővel stb.
Számos könyv fordult meg a könyvtáramban, az amatőr Kabbala
képeskönyvektől kezdve a Bahir-on, Sepher Yetzirah-n át az ezer oldalas Zohar
kötetig (amely csak Mózes I. könyvével foglalkozik), kapkodva faltam a
gondolatokat, mintha mindig valamiről lekésnék. Az ismeretszerzés nem okozott különösebb örömet vagy változást, sőt, felfuvalkodást eredményezett. Tanultam ugyan az alázatról, szelídségről,
és jómagamat jámbornak tartottam, de a mai fejjel csak egy felszínes, makacs
öszvérhez hasonlíthatom akkori önmagam.
Az áttörés nemrég következett be nálam. Húsz év keserves
útkeresés végén. Ennek eredményeképpen a napokban – érdekes módon – szinte
majdnem egy időben több előadást hallgatok meg ugyanabban a témában. Talán azért
következett be ez a meghasonulás, mert érzem a szellemi világ hullámzását, lüktetését,
amelybe beleolvadtam.
A tanok ma már csiszolnak, működnek, élnek bennem, lelkem
szerves részeivé váltak. Ha kell, többször hallgatok meg egy előadást, olvasok
el egy-egy fejezetet, addig, amíg valóban valami megváltozik bennem. Úgymond
tisztítom a lelkem a felesleges salakoktól, az önmarcangolástól, önszidástól,
önkínzástól, és igyekszem a bennem rejlő Ist-ni szikrát felébreszteni/feléleszteni,
hogy állandó kapcsolatban legyen Ist-nnel. Szigorú önvizsgálatot teszek magam
felett, ha úgy érzem, embertársaim felett ítélkezem, s kérem Ist-n segítségét,
hogy ne uralkodjon el rajtam a rossz nyelv csalogatása, hatása és befolyása.
A Kabbala útján haladva lelkem megkönnyebbült és ma már
tudom, hogy meg is menekült. Jutalmat kaptam azért, amiért ezt az utat
választottam, és ez a jutalmam nem más, mint a párom. Többszörös jutalom ez
számomra, mert nemcsak megértést, szeretetet és szerelmet adok-kapok, de még
valamit: egy nehéz élet megoldását. S a jámbor ember legnagyobb jutalma pont ez: egy nehéz élet megoldása.
Saját tapasztalatomból úgy gondolom, tudom, hogy mit jelent az, hogy bizonyos tanokhoz kell egy érettség, egy kor. Az élettapasztalat olykor elengedhetetlen bizonyos tanok elsajátításához. Ugyanis nem elegendő megérteni, megérezni a tanokat, de a lelkünk szerves részeivel kell összeolvadniuk. A keveset tapasztalt lélek nehezen tudja magába építeni a tanultakat, főleg olymód, hogy azok teljesen átalakítsák őt.
Saját tapasztalatomból úgy gondolom, tudom, hogy mit jelent az, hogy bizonyos tanokhoz kell egy érettség, egy kor. Az élettapasztalat olykor elengedhetetlen bizonyos tanok elsajátításához. Ugyanis nem elegendő megérteni, megérezni a tanokat, de a lelkünk szerves részeivel kell összeolvadniuk. A keveset tapasztalt lélek nehezen tudja magába építeni a tanultakat, főleg olymód, hogy azok teljesen átalakítsák őt.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése