Az ember bűnbeesésével kezdődött el a
ma is érzékelhető káosz. A jó és a rossz ismeretének birtoklása nem azt
eredményezte, hogy az ember elkerüli a rosszat, hanem inkább azt, hogy az ember
tudatosan tesz jót, vagy rosszat. S
tudatosan rosszat tenni nagyobb bűn, mint tudatlanul tenni ugyanazt.
Civilizációnk eme ősi bűnbeesésen alapul.
Kitaláltunk magunknak erkölcsöket, jogokat, kötelességeket, miközben
eltávolodtunk a természetes rendeltetésünktől. Nem azon dolgozunk, hogy szebbé
tegyük a világot, hanem hogy számunkra kényelmesebbé tegyük azt, még akkor is,
ha a kényelem látszat.
Ha a teremtés ösvényein
lépkedünk, és nem az emberre koncentrálunk, hanem mindarra, ami teremtve lett, látjuk,
hogy minden egy részletekbe menően átgondolt cselekmény eredménye, ahol az ember tudatának felébredése valójában a
pusztulás időszakát eredményezte.
Számos fizikus, biológus, vegyész,
orvos tudós vallásos, hisz Ist-nben és a teremtésben. Vajon miért van ez? A
számos földhözragadt és racionálisnak mondott találmányok és felfedezések egyes
fokán ezek a tudósok megvilágosodnak. Rájönnek, hogy minden nem történhetett
véletlenül, léteznie kell egy ős okra, egy ős energiára, amely a valóságunk
megalapítója. A vallás ezt az okot, energiát Ist-nnek nevezi. A vallási tanok olyan felfedezéseket
eredményezhetnek, mint a tudomány. Egyről beszélnek, csak más név alatt. A vallás - kicsit szélsőségesen kifejezve - az élet és a létezés tudománya.
Visszatérve az idézetre: aki nem a
civilizáció hibáit próbálja kibogozni (amire, egyébként, képtelen), hanem
visszatér a kezdethez, a teremtés időszakához, olyan tudás birtokában lehet,
amely megmagyarázhatja a mai világ összes betegségét. A vallásos embernek nem
az a célja, hogy valakit „behülyítsen”, ahogyan azt sokan gondolják, hanem azt
akarja hogy az illető lássa a vallás leírta csodákat és bölcseleteket. Hogy visszatérjünk a teremtés időszakába, ahol
lehetőségünk van összhangban élnünk önmagunkkal és másokkal is egyben. Ahol
nincs vita, nincs nézeteltérés, mert mindenkinek van egy ősi ismerete, ragaszkodása a valódi
teremtőjéhez.
A békét nem az utóbbi időkre jellemző, emberekre erőszakolt optimizmus, hanem létünk magyarázata és annak
beteljesülése révén tudjuk elérni. Ehhez azonban le kell vetkőzni az önző
öncélúságot, hiszen a teremtés mindenkié. S a teremtésben nincs különbség
emberek között, nincs nagyobb értékű, vagy kevésbé jelentős ember.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése