Számos tanítás jelent meg már
arról, mely út vezet a békességhez, a boldogsághoz, az önbeteljesítéshez. Én
nem olvasmányokból tanultam, az élet maga hozta ezt a gyakorlati tanítást,
amelyért sok keserűséggel, kiszolgáltatottság-érzettel és kétségbeeséssel fizettem.
A tanítást részben maguktól az
emberektől kaptam meg, részben magától a helyzettől, sorstól, élettől, a tanítás
szellemi atyja pedig ki más lehetne, mint az Ist-n.
A tanítás eszköze egy betegség
volt, amelynek rák a neve.
A barátaim, ismerőseim, sőt
idegenek is, miután megtudták, hogy rákos vagyok, olyan szeretettel,
gyengédséggel és óvással vettek körül, ahogy addig soha életemben, pedig köztudottan törékeny alkatú vagyok. Az a tény, hogy
rákos vagyok, ami azt jelenti, hogy akár a halál torkában is lehetek,
megnyitotta az emberek szívét, mintha igyekeztek volna mindent megadni vagy
pótolni nekem addig, amíg még lehet.
Figyeltek rám, figyeltek arra, hogy minél
pontosabban és szebben, gyengédséggel telten, türelmesen fejezzék ki magukat és kellemes élményt adjanak.
Megtanultak és megtanítottak nem számon kérni, hanem őszintén beszélni az érzésekről.
Megtanultak és megtanítottak nem támadni, kiokosítani, nem adni kéretlen tanácsot.
Megtanultak és mindeközben engem is megtanítottak jobb embernek lenni.
Számos betegséget halmoztam fel
az évek során, szám szerint tízet, ebből öt fájdalommal, öt aggodalommal járt.
Ezek közül a legkiszámíthatatlanabb egy vírus, egy rizikó, hogy rákos
elváltozások a legváratlanabb időpontban megjelenjenek a szervezetemben. Egy
nagyobb stressz, változás, amivel nem tudok megbirkózni azt eredményezheti,
hogy az immunrendszerem legyengül, és máris elkezdődhet a folyamat. Mint sok
más rákos betegnél.
A rákos elváltozást, tehát, sikerült
egészségesen megúsznom, de ez nem jelenti azt, hogy megmenekültem a ráktól.
Bármikor felütheti a fejét, elburjánzhat. A vírus most még megkímélt, de lehet,
hogy a legközelebbi alkalommal már a tüdőmet, az idegrendszeremet és az agyamat
is megtámadja. Ha lesz
legközelebb. Mert a néhány éves küszködés alatt megtanítottak vigyázni magamra.
A gyógyulásban jelentősen
hozzásegített a saját helyzetem reális megítélése, az, hogy minden negatív
élménytől, körülménytől és embertől úgymond meg kellett szabadulnom, még ha a búcsú
olykor nagy fájdalommal is járt. Minden apró rezdülést komolyan kellett vennem,
nem csak a saját lelkem, de más lelkének a rezdüléseit is pontosan kellett
észlelnem, mert a káros hozzáállás ugyanolyan mértékű kárt okoz, amilyen
mértékű a káros hozzáállás. Azaz, ha valakiben egy kis negatívizmust érzékeltem
irányomban, hagynom kellett, menjen. Már nem próbáltam kijavítani, vagy
meggyőzni a rombolót arról, hogy téved. Majd rájön magától. Vagy mégsem. De nem
ez a lényeg, rájön-e vagy sem, hanem az, hogy kívülálló maradtam, mert ha meg
akartam győzni a tévedéséről, az egy újabb rossz feltételezést szülhetett.
Rájöttem, hogy mindenkinek saját
magának kell főnie a saját levében, és visszautasítottam azt, hogy megkeverjem
a levet. Mindenki tudja használni a gondolkodásra teremtett szervét, ebben most
már nem kételkedek. Ugyanígy, ha valami negatívat éreztem egy ember irányában,
nem őt, hanem saját magam vizsgáltam, miért nem tetszik. Ha rájöttem, hogy
bennem volt a hiba, megoldottam. De ez nagyon ritkán fordult elő.
Még a betegségem előtt rájöttem,
hogy nem szabad bevágódnom, mert ez egyfajta agresszivitás, rátelepedés a másik
emberre. A bevágódás nem más, mint feszültség levezetése. Elismerés utáni
kóslatás, kéregetés, az önbeteljesítés helytelen értelmezése és módja.
A fentiekből kifolyólag csak
olyan emberekkel kezdtem magam körülvenni, akik hasonló kisugárzásúak, mint én.
Akiknek a kisugárzásához könnyedén tudtam alkalmazkodni, olyannyira, hogy nem
is észleltem az alkalmazkodás tényét. Akikre
jó hatással vagyok, de akik rám is jó hatással vannak. Nem hagytam, hogy csak a
saját jó hatásom legyen a mérvadó, az irányvonal a barátok megválogatásában,
hiszen nekem is szükségem van a másik jó hatására. A kis energiacserére. Megtanultam
egyenes, őszinte lenni, ne hagyjak magamban semmit, hiszen a kis titok idővel
rákfenévé válik. Az életem minden pillanatában éreznem kell az akadálytalan
vérellátást, az energia átjárását az összes szervemben, az egész testemben.
Ahol megakadt, ott gondok voltak. Pont ezért minden tehertől, felesleges gondtól
megszabadultam, méghozzá minél előbb, akár a gondot kaptam, akár én magamnak
produkáltam. Mindenkinek visszaadtam, amit rám terhelt és visszavettem a
sajátjaimat.
Közhely, mégis igaz, hogy nem
élhetem le más helyett az életét, a batyut mindenki saját maga kapja, pont
annyit, amennyit elbír, s – ismételten hangsúlyozom – mindenkinek megvan a
saját magához való esze, hogy a batyuját, gondjait megkönnyítse. Nem vagyok
senki szolgája, de más sem az én szolgám.
Tehát a rák mindezekre
megtanított. A környezetem fokozatosan kímélni kezdett azoktól a problémáktól,
amelyeket panaszkodás nélkül is meg tudott oldani. Valódi gondokkal kerestek
meg, ahol valóban a segítségem kellett, és ahol tényleg tudtam segíteni, vagy
ahol már maga a figyelmem is segítség volt, és ennek eredményességéről mindig szóltak. Amíg egészséges voltam, folyamatosan ugyanazokkal a gondokkal
terheltek, „szórakoztattak”, és ezek a problémák soha, de soha nem oldódtak meg.
Betegen a
felesleges csacsogásoktól kíméltek meg, a zsákutcáktól, a tévelygésektől és
levegősebb, átjárhatóbb, elviselhetőbb lett a lét. Ugyanígy nem terheltek a sok
gondolkodással, az úgynevezett intellektuális ki-vagyok-játékból is kihagytak,
hiszen, aki beteg, nem akar versengeni, csak túlélni. Ezt egészségesen nem
tudtam elérni, bármennyire törekedtem.
Meggyógyultam, s ez a hozzáállás
nem változott. A legalázatosabban köszönöm a Mindenh-tónak, amiért ennyire sérülékennyé
tett, hisz most, hogy visszatérhettem az egészségesek közé, másképp tértem
vissza. Új esélyt kaptam a sok megpróbáltatás után, amely esélyt egy életre
megjegyeztem. Érdekes egybeesés, hogy Hanna napján kaptam a hírt az új életem kezdetéről.
És megértettem, mi a lényeg.
Soha nem szabad a kedvemnek (szemüvegem színének) megfelelően
viszonyulni az élethez, az emberekhez. Az életet és az embereket mindig
egyformán kell látnom. Ha vallási szempontból magyarázom, talán könnyebb
megérteni: nem szabad ajándékkal szórnom az embereket csak azért, mert velem
mérhetetlen boldogság történt. Ezt a boldogságot én kaptam Ist-ntől és ha
szétszórom, még Ist-n is elvesz belőle. Szinte ugyanaz az eset, mint amikor
boldogtalanságot kapok – ha szétszórom, Ist-n is elvesz belőle. A cél nem
az önfeledt boldogság, hanem a mértékletesség. Kicsit szomorúbb vagyok talán
azért, mert nem lehetek már gyermekies, de most már fontosabbá vált a jövőm
kiszámíthatósága a játékosságnál.
A bölcsességre, amelyet rendkívül fontosnak tartok, szintén válaszokat
kaptam. Mint ahogyan azt már korábbi írásaimban már említettem, a bölcsesség
nem azt jelenti, hogy plasztikusan ismerem a nagy mondásokat, mély
gondolatokat, hanem alkalmazom is őket, vagy – még jobb – felismerem valamely
múltbéli cselekedeteimben. Ami ehhez a tanításhoz adódott az az, hogy két
felszínes ember vitája verekedésbe-veszekedésbe és méregbe fullad. Két bölcs
vitája bölcsességet szül. Ez hatalmas különbség. Egy bölcs és egy felszínes
között pedig vita nem létezik. És ha bölcsen állok hozzá mindenhez, akkor
teljes békesség vár rám.
Szellemi békém szemléltető példájaként
én (is) a házépítést használom: az alapokat a szüleink rakják le, és talán a fő
falakat, vázakat. Olykor nagyon jók az alapok, olykor sok javítást igényelnek Az már rajtam és a környezetemen múlik, milyen otthon lesz
belőle. A házam építése soha nem csak rajtam múlik. Nem csak a szüleimtől, hanem
a szomszédjaimtól is. Ha valaki állandóan rongálja a házam, hiába építtetem
ezermesterrel, újra és újra javítani, tapasztani kell és soha nem lesz újszerű.
Összegezve: ha hasonló rezgésű
emberek társaságát keresem és megtalálom, megtaláltam az országomat és a házam,
azaz önmagam, és aggodalom, félelem és veszély nélkül felépíthetem olyanná,
amilyenné megálmodtam ama veszély nélkül, hogy bárki rongáló nyomot hagyjon rajta.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése