1.
Egy-egy örökérvényű igazság több tanban fellelhető, több névhez fűzhető: ki
ehhez, ki ahhoz a bölcshöz kötötte a gondolat megfogalmazását, attól függően, hogy
melyik vallási vagy filozófiai irányzathoz tartozott. Ebből számos vita
keletkezett és keletkezik a mai napig, hiszen, ha a bölcseleteket alátámasztás,
hivatkozás nélkül ragadjuk ki és nevekhez fűzzük, nem teszünk mást, minthogy az
illetőt reklámozzuk, netalán a saját malmunkra hajtjuk a vizet, sőt, egy régi
portékát újracsomagolva, átcímkézve adunk el.
2.
Léteztek és léteznek olyan bölcsek, hatalmas tudású emberek, feltalálók, akik
minden vallási, filozófiai irányzattól függetlenül saját magukat képviselték és
képviselik a mai napig is, viszont egyes tanítások hirdetői, képviselői a saját
érdekükből olymód idézik őket, hogy úgy tűnjön a tudatlanoknak: még ez a nagy
nevű ember is elismeri az adott tanokat! Holott, a nagy bölcs is csak ember,
aki sokat olvas és beszél olvasmányairól. És az ilyen ember nem csak egy
könyvet, tant olvas... De az is megtörténhet, hogy egyáltalán nem olvasott
tant, hanem megismétlődik az 1. pontban leírt esemény. Kezdjük elölről.
---
Az
értékrendek felbomlása már megkezdődött, mert az, aki bízik - biztatva van, aki
pedig gondolkodik - elhallgattatik.
---
A
szellemi síkon ekkora fejlettséget elérő emberiség a tűzzel játszik, ha
tudattalanul vezeti félre magát, hiszen soha nem talál már vissza a helyes
útra.
---
Nagyon
mélyre zuhan az a világ, amely nem ismeri saját magát.
---
Buta ember márpedig nem létezik. Aki azt a jelzőt használja, hogy
„buta”, nem a másik ember képességeiről szól, hanem a saját, nem épp dicséretre
méltó és megértő hozzáállásáról ad tanúbizonyságot.
Sőt, még azt sem lehet a „buta” emberre mondani, hogy „korlátolt
képességű”, ugyanis senki nem képes belelátni a másik ember képességeibe, még a
legjobb lélekbúvár sem.
Viszont: a „korlátolt lehetőségű” kifejezés magába foglalja azt a
pozitívumot, hogy a "buta" ember nem tehet arról, hogy nincsenek
lehetőségei a továbbfejlődésre vagy belátásra, ugyanakkor egy igazságot
állítunk, mert gyakran nem tehet a „butaságáról” a „buta” ember. A
"butaság" nem negatívum, hanem állapot, amit a jóízlésű ember még említeni
sem szokott.
Ennyit a
butaságról.
---
Mint
ahogyan a fizikai fájdalom esetében a fájdalom forrásától meg kell szabadulni
akár gyógykezelés, akár műtét árán, a szellemi fájdalom forrásától is meg kell
szabadulni, akár kezelés, akár szakítás árán.
---
A
fizikai munka a fizikai társadalmi értelemben történő értékesítése ugyanaz,
mint a tanítások értékesítése a szellemi társadalmi értelemben. A társadalom
határozza meg az értéküket, fel lehet őket használni, idővel elkopnak, olykor
szükségtelenekké, értéktelenekké válnak. Ennek tudatában taníts.
---
Aki arra
tanít, ki legyél, hogyan gondolkozzál, mit tegyél, diktátor. Az Örökkévaló ezt
mondja: ez vagy, használd az eszed, és tégy a legjobb belátásod szerint.
---
Mint a
formát nyerő művészet csodálata, az elme, szellemiség csodálata nem kíván
korrekciót.
---
Mint
ahogyan a tested nem tud más test helyett élni, a véleményed csak saját magadra
vonatkozik. A meglátásod csak a tied.
---
Ha egy
ember miatt elítélsz többet, ez ugyanolyan, mintha a fájó vakbeleddel együtt
kivágatnál még néhány szervet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése